چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۲۹:۱۰

برای اولین بار در بنادر کشور؛
نصب اولین بویه‌ی سنجش مشخصات دریایی کشور

باشگاه خبری فراساحل: اولین بویه‌ی مکانیزه سنجش وضعیت دریایی با هدف توسعه‌ی شبکه‌ی ملی پایش و پیش‌بینی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نصب و راه اندازی گردید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقا از دریانگار، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات دریایی به منظور پاسخگویی به نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان مرتبط با حوزه دریایی کشور اظهار داشت: پس از راه‌اندازی این سامانه‌ی پایشی، مشخصات هواشناسی، موج‌نگاری و جریان‌شناسی در حوزه‌ی سواحل منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اندازه‌گیری و به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعات جامع ارسال می‌گردد.


مهندس رضازاده در ادامه افزود: این بویه مجهز به امکاناتی نظیر چراغ دریایی، GPS  و GSM می‌باشد و با اندازه‌گیری سرعت و جهت باد، فشار، رطوبت و دمای هوا، همچنین سنجش جهت و پارامترهای طیفی موج با بهره‌گیری ازسنسورهایی که در آن تعبیه شده، می‌تواند کمک شایانی به پایش وضعیت امواج و سواحل بنماید.


وی همچنین در تشریح مزایای بهره‌گیری از این سامانه‌ی پایشی بیان داشت: اندازه‌گیری سرعت و جهت جریان آب با برخورداری از سنسورهای جریان شناسی از دیگر ویژگی‌های این سامانه به شــمار می‌آید. معاون مهندسی و عمران با اشاره به همکاری واحد دریایی و بندری این اداره کل در انجام مراحل نصب این بویه، اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه زمینه‌ی مساعد و مطلوب‌تری برای توسعه فعالیت‌های حوزه دریایی فراهم آید.



  کد خبر : 889
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :